دراحتجاج با دادستان محترم ، پیرامون مسئله حجاب:
 
حزب اللهی ها از این پس «تجمع» نخواهند کرد!
 
 
قوه قضائیه بی مسئولیتی همه دستگاهها و قانون شکنی مضاعف مسئولان دولتی را قبول دارد.همچنین خواسته مردم در اعتراض به عدم اجرای وظیفه قانونی و قانون شکنی از سوی مسئولین درخصوص مسئله حجاب را برحق دانسته است....

پایگاه خبری انصارحزب الله - *۲۹اردیبهشت ماه ، حجت الاسلام «غلامحسین محسنی اژه ای» دادستان کل کشور ، در شصت و دومین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره تجمع ۱۷ اردیبهشت حزب اللهی ها در میدان فاطمی تهران اظهار داشت: «برخی جرایم در منظر مردم رخ می‌دهد که همگان به عنوان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر باید جلوی آن را بگیرند. کشور ما «انقلابی» است ، تعداد معدودی از افراد بی حجاب و مکشفه و خلاف قانون حجاب در کشور ما به خیابان‌ها می‌آیند بنابراین در این زمینه همه وظیفه امر به معروف دارند چرا که شرع و قانون ما در این زمینه مشخص است. همه وظیفه داریم که با منکر طبق شرایط پیش بینی شده برخورد کنیم ؛ دستگاههای مسئول نیز اقداماتی را در خصوص جرایم به این شکل درکشور از جمله بی عفتی‌ها و افرادی که حقیقتا خلاف قانون عمل می‌کنند و کار زننده‌ای انجام می‌دهند باید ورود کند. آیا قوه قضاییه به سهم خود در این زمینه عمل کرده است؟ آیا دادستان به عنوان مدعی العموم درتمام استان ها در این زمینه وارد شده است اینکه برخی افراد در خانه در مقابل۴ نامحرم بی حجاب باشند موضوعش با اینکه فردی بی‌حجاب به خیابان بیاید متفاوت است؛ آیا نیروی انتظامی در این زمینه اقداماتی انجام داده است و همچنین وزارت ارشاد در این زمینه به وظایف خود عمل کرده و می‌کند؟! ، اگر مسئولان به وظیفه خود در برخورد با بدحجابی عمل کنند نیازی به تجمع مردمی نیست. باید از ناحیه مسئولان ذیربط در این زمینه برخورد شود که اگراین برخورد از سوی مسئولان صورت گیرد هیچ گاه نیاز نیست مردم اعتراض کرده و تجمع تشکیل دهند. کشور قانون و ضابطه دارد و اینکه هر کسی تشخیص دهد تجمعی به راه اندازد و خلاف قانون عمل کند درست نیست در واقع حتما باید مجوز گرفته شود و از مجرای قانونی کار خود را انجام دهند چرا که خلاف قانون نباید صورت گیرد و ما شاهد عوارض و حواشی باشیم. افرادی که مجوز می‌گیرند اهدافشان مشخص بوده و در این زمینه تعهدات گرفته خواهد شد. درخصوص تجمعی که اخیرا در راستای حجاب صورت گرفت اگر صحبتی باشد و این صحبت به حق باشد ، «که البته به حق است» ، باید به آن توجه کنیم ؛ دستگاه های مسئول حتی قوه قضاییه آن طور که باید و شاید به این قضیه عمل نکرده است.»

*۱۸خرداد۱۳۹۲ ، حسن روحانی ، پیش از ریاست جمهوری ، درجمع هواداران خود ، در ورزشگاه شهید شیرودی تهران: «نخواهم گذاشت مأموری بی‌نام و نشان ازکسی سئوال کند. دختران خود حافظ حجاب و عفاف هستند.»

*۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ، حسن روحانی ، رئیس جمهور دستور «رفع فیلتر» شبکه اجتماعی «واتس آپ» را صادر کرد .

- همچنین ؛ عضویت غیر قانونی و اظهارات متناوب رئیس جمهور و هیات دولت – بویژه وزیر ارشاد- در حمایت و تشویق مردم به عضویت در شبکه های غیر قانونی اجتماعی در فضای مجازی (به دلیل کثرت و شهرت از ذکر عین کلام و منبع خودداری می شود.)

*۲۹اردیبهشت ۱۳۹۳ ، حجت الاسلام والمسلمين منتظري رئیس دیوان عدالت اداری ، در پاسخ به یکی از نمونه اظهارات رئيس جمهور درباره ممنوعيت به کارگيري تجهيزات دريافت از ماهواره: «رئيس جمهور محترم در روزجهاني ارتباطات طي سخناني به اين مناسبت ، مسايلي را مطرح کردند که به نوعي طعنه زدن به قانون بود.آيا به لحاظ شرعي ، اخلاقي و ديني مجازيم به اين بهانه که نمي‌توانيم جلو دسترسي به اطلاعات را بگيريم ، به قانون طعنه بزنيم.»

*۲۹ اردیبهشت۱۳۹۳، حجت الاسلام «غلامحسین محسنی اژه ای» دادستان کل کشور ، در شصت و دومین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه و در واکنش به دستور رئیس جمهور برای رفع فیلترینگ «واتس آپ» : «جلسه رسمیت داشته و طبق ضوابط قانونی انجام شده و رأی صادره نیز مطابق قانون بوده است. شورای فضای مجازی مصوبه‌ای نداشته و نمی‌دانم شخص رئیس‌جمهور هم چنین دستوری دادند یا خیر که اگر داده باشند خلاف قانون است.»

** محورهای سخنان دادستان کل کشور در مورد تجمع ۱۷اردیبهشت:
۱- مطالبه مردم در تجمع ۱۷ اردیبهشت در میدان فاطمی ، به حق و در اعتراض به بی مسئولیتی مسئولان در تعزیر و برخورد با بی حجابها و عریانها در معابر عمومی بوده است.

۲- هیچ یک از دستگاههای ذیربط در این رابطه به مسئولیت خود عمل نکرده اند.
۳- مردم نباید براساس تشخیص خود بدون مجوز اقدام به برگزاری تجمع می کردند.
۴- دستگاهها باید به «صحبت به حق مردم» توجه کنند.
۵- همه وظیفه داریم که با منکر طبق شرایط پیش بینی شده برخورد کنیم.

**نتیجه گیری از کنش و واکنش رئیس جمهور (دولتهای پیشین نیز مشمول این روند بودند) :
- رئیس جمهور و هیات دولت ، قانون را قبول ندارند ، آن را اجرا نمی کنند ، علنا نقض می کنند و مردم را نیز به قانون شکنی تشویق می کنند. درحالی که میدانیم علت اصلی بی حجابی و عریانی– فساد علنی- ازهم پاشیدگی خانواده ها و صدها معلول دیگر ، همین امواج نامشروعی است که به خانه های مردم راه یافته است.

جمع بندی:
الف- قوه قضائیه بی مسئولیتی همه دستگاهها و قانون شکنی مضاعف مسئولان دولتی را قبول دارد.همچنین خواسته مردم در اعتراض به عدم اجرای وظیفه قانونی و قانون شکنی از سوی مسئولین درخصوص مسئله حجاب را برحق دانسته است.

ب- مستندات تلاش «یک ساله» طلاب حوزه علمیه آیت الله ایروانی برای اخذ مجوز به منظور برگزاری تجمع اعتراض آمیز به «قانون گریزی» و «بی مسئولیتی» مسئولین در رسانه ها منتشر شد و مشخص شد که منحصر به دولت آقای روحانی نیست واگر با آن موافقت شده بود ، مشت های گره کرده معترضان ، دولت احمدی نژاد را هدف قرار می داد.

حال این سوال از حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای باقی می ماند که آیا در شرایطی که – خود ایشان به آن اذعان دارند- مسئولین در قبال جلوگیری از منکرات و آنچه «حیثیت» نظام جمهوری اسلامی ایران را به خطر انداخته است منفعل هستند و اجازه اعتراض را نیز نمی دهند ، «تکلیف شرعی» از گردن حزب اللهی ها «ساقط» می شود؟! البته پاسخ به این سوال پیشاپیش ، در بخشی از بند «م» وصیت نامه امام خمینی رحمت الله علیه که مخاطب آن حزب اللهی ها هستند به وضوح و صراحت آمده است و لابد جناب دادستان محترم که فردی ولایتمدار و متشرع هستند به آن ملتزم خواهند بود.

نتیجه:
این قلم با استناد به آنچه گفته شد ، به نمایندگی از جمع معترض به بی حجابی و عریانی حاکم بر فضای جمهوری اسلامی ایران ، اعتقاد دارد که وظیفه حزب اللهی ها در برگزاری اجتماعات اعتراضی- نسبت به مسئله حجاب- با هدف مطالبه عمل از مسئولین پایان یافته تلقی می شود- حداقل ۹ سال اعتراض بی حاصل نه تنها باری از دغدغه دلسوزان انقلاب کم نکرد که با وخیم تر شدن اوضاع ، خواب آسوده را نیز از چشمان آنان ربوده است. «تکلیف شرعی» بار شده بر دوش حزب اللهی ها نیز – که خود حجت الاسلام اژه ای نیز به آن اذعان دارند - سختی تحمل این وضع را برای آنان صد چندان کرده است.

بنابراین با جمع بندی های انجام شده توسط اجتماعات حزب اللهی گوناگون که به مدد الهی اکنون به هم پیوسته اند ونیز استناد به کلام دادستان کل کشور مبنی بر این که «همه وظیفه داریم با منکر طبق شرایط پیش بینی شده برخورد کنیم.» تاکید می گردد که دوران اعتراضات میدانی بی نتیجه ، که تنها حاصل آن جری تر شدن مرتجعین و معاندان و هنجار شکنان بوده به پایان رسیده و آنچه لازم است ورود حزب اللهی ها به معرکه برخورد مستقیم با منکرات است. شاید در پیشگاه الهی که زبانها برای احتجاج کوتاه است ، سبکبارتر باشیم.

«خداوند تعالي مددكار همه باشد.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :