گزارشی از وضعيت وخيم بي‌حجابي و عرياني در معابر کشور:
 
آقایان !... امت حزب‌الله از بي‌غيرتي افسارگسیخته به کجا پناه ببرد؟
از نيروهاي مردمي(بسیجی) مصمّم برای مقابله با منکرات کمک بگیرید
 
 
برای جمع کردن این افتضاح نيازي به احياء نهادهايي چون کميته‌هاي انقلاب اسلامي يا واگذاري مسئوليت به سپاه پاسداران نيست! نيروهاي مردمي آماده‌اند و قادرند تا درچارچوب قانون به اين وضع لجام گسيخته پايان دهند....

ناجا... برخورد... تشديد

پایگاه خبری انصارحزب الله - شنبه نهم شهريور ماه يک خبرتکراري با تيتر (تشديد برخورد با بدپوششان) روي خط اکثر پايگاه‌هاي خبري رفته بود که به نقل از خبرنگار انتظامي ايسنا نوشته بودند:«مشاهدات خبرنگاران ايسنا از سطح شهر تهران حاکيست حضور گشت‌هاي ارشاد در پايتخت طي روزهاي گذشته به ميزان قابل توجهي افزايش يافته و برخورد با بدپوششان تشديد شده است.

حضور نيروهاي پليس پايتخت در اين مدت در ميادين و اطراف مراکز بزرگ خريد به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است. اخبار دريافتي درعين حال از حضور پررنگ ماموران گشت ارشاد در مناطق تفرجي وتفريحي پايتخت همچون فرحزاد، دربند، درکه، لواسان و حتي توچال و برخورد با بدپوششان حکايت دارد.»

لفت و لعاب تراژدي

البته ظاهرا ناجا روز پنجشنبه هفته گذشته دوباره سري به برج ميلاد زده بوده و با هواداران «ساپورت پوش» خواننده‌اي به نام «سالار عقيلي» برخورد کرده است.
حادثه‌اي تراژديک براي نسوان مکشفه و نيمه عريان که به دليل بازتاب پرلفت‌ولعاب آن در شماره۲۷۶۵روزنامه اعتماد، خلاصه آن را به نقل از اين جريده بازتاب مي‌دهيم: «پنجشنبه ماموران نيروي انتظامي با حضور در برج ميلاد اقدام به دستگيري تعدادي از بازديد كنندگان كنسرت سالار عقيلي كردند. طبق آنچه سالار عقيلي در ميانه‌هاي كنسرت گفته يكي از نزديكان او نيز در ميان بازداشت شدگان بوده است. پليس دليل اين برخورد خود را مبارزه با «بدحجابي» اعلام كرده است.گزارش‌ها حاكي از آن است كه همچنان برخورد «سليقه‌اي» در اين موضوع ادامه دارد.»

اعتراض سالارخان!

اعتماد در ادامه به واقعه مشابهي در هنگام برگزاري كنسرت «بابك جهانبخش» اشاره مي‌کند که تعدادي از تماشاگران در خلال آن بازداشت شده اند و درباره «فاجعه پنجشنبه شب» اين طور سخن‌پراکنی می‌کند: «بخش اول كنسرت سالار عقيلي بدون هيچ حاشيه‌اي روي صحنه رفت اما از آنجا كه از ورود تعدادي از مخاطبان خانم به دليل پوشش نامناسب ممانعت شده بود، يكي از حاضران در بخش دوم كنسرت به نشان اعتراض از جاي خود بلند شد وخطاب به سالار عقيلي گفت: آقاي عقيلي ما امشب آمده بوديم تا از موسيقي لذت ببريم اما متاسفانه افرادي در بيرون اين در ايستاده اند كه با مردم برخورد نامناسب دارند. سالار عقيلي پس از چند دقيقه گفت: بسيار متاسفم كه امشب در اينجا چنين اتفاقاتي رخ داده است. ۲۰ دقيقه پيش از شروع كنسرت هم به من خبر دادند كه براي يكي از نزديكانم چنين اتفاقي افتاده است.»

برنامه روحاني و سخن سردار

روزنامه اعتماد بعد از اين مرثيه سرايي درباره شبي که به کام گروه «مکش مرگ من» تلخ شده سخنان رئيس‌جمهور يازدهم را يادآوري مي‌کند ومي نويسد: «تشديد» برخورد با «بدحجابي» بعد ازانتخابات در حالي اتفاق مي‌افتد كه دكتر حسن روحاني درباره حجاب وگشت ارشاد در برنامه‌هاي رياست‌جمهوري خود مي‌گويد: «بايد در دنياي فرهنگ، مسائل را از طريق فرهنگي وبا ابزار فرهنگي حل كنيم. نمي‌شود با نيروي پليس مشكلات فرهنگي را حل كرد.»

«اعتماد» طعنه‌اي هم به سردار احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي زده و بخشي از سخنانش در روز ۲۱ مرداد‌ماه (روز بزرگداشت خبرنگار) را به ياد او آورده که گفته بود: «آقاي روحاني با يك خط و مشي راي آورد، بالاخره مردم به ايشان راي دادند. ما بايد پيام اين انتخاب را بگيريم.»

واژگان کليدي

پس از اين واقع نگاري تراژديک مي‌توان واژگان کليدي اين گزارش را به اين شرح فهرست کرد و درباره آن به تفسير و توضيح پرداخت: «بدحجابي»، «بدپوششي»، «برخورد»، «تشديد»، «بازداشت»، «دستگير»

بيشينه و کمينه در بي‌حجابي

بدحجابي: اساسا بايد گفت اگر اين واژه درباره کيفيت حجاب اسلامي به کار برده مي‌شود، کاملا غلط و بي‌مسماست، چون: از نظر اسلام يک زن يا حجاب شرعي دارد يا ندارد! بنابراين زن يا حجاب اسلامي را رعايت کرده ويا اينکه بي‌حجاب است! اما اين مسئله که يک زن کمتر بي‌حجاب است يا بيشتر، يک متغير وابسته به مد روز، البسه تبليغي در ماهواره‌ها، حياي آن زن و غيرت پدر و برادر و شوهرش است.

نمونه‌هاي جديد بد پوششي!

بدپوششي: واژه جالبي است که بايد کيفيت کاربرد آن را از کاربرانش پرسيد! که اساسا منظورشان از «پوشش بد» چيست؟ مانتوي آستين کوتاه تا بالاي آرنج؟ مانتوي کوتاه تا بالاي باسن؟ ساپورت؟ ساپورت بدن‌نما؟ اگر اين نمونه‌ها در فهرست پوشش‌هاي بد قرار دارد بايد يک نمونه جديد پرتکرار را نيز از آرشيو مشاهدات عيني در معابر به اين فهرست اضافه کنيم تا به روز شود (هرچند تا موقع انتشار حتما پيشرفت خواهد داشت): «اخيرا برخي «زنان ساپورتي» مانتوهايي بدون دکمه مي‌پوشند که هم آستينش کوتاه است هم قدش ! که نتیجه آن مواجهه مردم کوچه و بازار با زنی تقریبا عریان در ناحیه پایین تنه است!

اما نکته بعدي پوشش بالاتنه زير مانتو است (که باز هم با عرض معذرت) بالاي ناف قرار گرفته و يک نگين براق هم محل مربوطه را براي تماشاگران در کوچه و بازار مزين کرده است!!!»

*خيلي زشت و وقيحانه بود نه! اما اين صحنه‌ها به کرات در معابر ديده مي‌شوند! پس از آنجا که قطعا بعد از انتشار اين مطالب توسط برخي افراد، به اشاعه فحشا متهم خواهيم شد توصيه مي‌شود پيش از ايراد اتهام، سري به مراکز خريد و تفريحي بزنند تا از کيفيت بد پوششي در معابر که لحظه به لحظه توسط مغازه‌ها به نيابت از ماهواره‌ها «به روز» مي‌شود باخبر شوند. لازم به يادآوري نيست کمتر از ۶ ماه پيش که تصاوير زنان ساپورت‌پوش به عنوان هشدار در يالثارات منتشر شد نيز همين ادعا مطرح بود و موارد پيش ازآن...

برخوردها!

برخورد: کاربران اين واژه در گزارش‌ها بايد توضيح دهند چه چيزي به چه چيز ديگري برخورد کرده؟

۱- آيا يک سيلي از سوي مامور ناجا به صورت شوهر یا پدر بي‌غيرت زن بي‌حجاب برخورد کرده؟
۲- آيا ۷۴ ضربه شلاق مندرج در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامي براي بي‌حجابها به پشت ايشان برخورد کرده است؟

۳- آيا به غيرت شوهر، پدر و برادر زناني که به عنوان بي‌حجاب و عریان مورد خطاب قرار گرفته اند برخورده؟

برخورد صورت گرفته اما با «تريج قبا»

پاسخ سوال اول قطعا خير است، «معاذالله» اگر ماموران ناجا به يک زن نيمه عريان مفسده‌برانگيز وشوهر و برادر و پدر بي‌غيرتش کمتر از گل گفته باشند وگرنه تا حالا رسانه‌هاي حامي ايشان دنيا را «کن فيکون» کرده بودند.

پاسخ سوال دوم هم به طريق اولي خيراست! پس رافت اسلامي کجا رفته؟تکليف کار فرهنگي چه مي‌شود؟ اصلا جواب «احمد شهيد» را چه کسي مي‌خواهد بدهد؟ مگر هوس کرده‌ايد مثل سوريه در ايران هم مداخله بشر دوستانه بکنند؟

جواب سوال سوم نيز مطمئناً منفي است. چون پدر و برادر وشوهر زنان بي‌حجاب اصلا غيرتي ندارند که بخواهد به آن بربخورد نشانه‌اش هم اينکه «فرداي برخورد» همان زن را با يک درجه پيشرفت در بي‌حجابي در معابر ملاحظه مي‌کنيد که دست در دست شوهرش، از «شدت برخورد» به ريش همه مي‌خندد.

تبصره: البته حتما برخورد به يک چيزهايي صورت گرفته که رسانه‌ها مي‌گويند! مثلا «تريج قباي» آن زن بي‌حجاب در کنسرت سالار عقيلي يا خود سالار عقيلي! و يا خبرنگار روزنامه اعتماد و رسانه‌های مدافع حقوق بی‌حجابها.

تشديد، بازداشت، دستگير

تشديد: چون اين واژه پیشاپیش «برخورد» در اين گزارش به کار برده شده پس مي‌توان منظور کاربران آن را اين طور تفسير کرد: «شديدا به تريج قباي بي‌حجاب‌ها و صاحب مجلس بزم پنجشنبه شب برخورده»

بازداشت و دستگير: در واقع اين دو واژه مترادف را بايد در يک رديف تعبير و تفسير کرد. اصولا کسي را دستگير مي‌کنند که مرتکب جرمي شده است، مجرم پس از دستگيري به دادسرا هدايت مي‌شود تا وفق قانون مجازات شود.ضمن اينکه «بي‌حجابي» و«عرياني» يا به تعبير گزارش‌ها، «بدحجابي» و «بدپوششي» در قانون مجازات اسلامي داراي رديف مجرمانه هستند که در واقع اگر به طور کامل اجرا شود مي‌توان گفت تنها واژگاني هستند که بجا و درست در گزارش مورد نظر به کار رفته‌اند.(۱)

کسي يادش هست چند بار برخورد با بدحجابي تشديد شده؟!

پس از اين سوالات وتعابير و تفاسير به نظر مي‌رسد بعيد است کسي يادش باشد اين چندمين بار است که خبر «تشديد برخورد با بدحجابي و بدپوششي» را مي‌شنود، يک خبر واگرحزب‌اللهي‌ها بعد از نماز جمعه تظاهرات کرده باشند چند گزارش تصويري براي چند روز در خبرگزاري‌ها همه دامنه آن چيزي است که از آن با عنوان «تشديد برخورد» ياد مي‌شود.

شما را به حضرت عباس قسم ولمان کنيد!

کاربرد واژه تشديد «برخورد با بدحجابي و بد پوششي» آنقدر آن را مستهلک کرده که وادارمان مي‌کند حرفه‌اي‌گري در مطبوعات را کنار بگذاريم وبنويسيم: «شما را به حضرت عباس قسم ولمان کنيد! کدام برخورد؟ کدام تشديد؟» غيرت و حيا همراه با يک ليوان آب خورده شده و وضع خيابانها و معابر به مرحله‌اي رسيده که «طاير قدس» هم با هزار ذکر استغفرالله سالم به منزل نمي‌رسد! زماني بود حزب اللهي‌ها براي فرار از تيرهاي شيطان چشم به زمين مي‌دوختند اما حالا حق دارند فقط نوک کفشهايشان را نگاه‌ کنند، چون «۳۰سانت» بالاتر بايد ساقهاي يک زن بي‌حيا را نگاه کنند که آزادانه «شلنگ تخته» مي‌زند.

آقاي احمدي‌مقدم! کجا فرياد بزنيم؟ آيا خيابانهاي ام القراي جهان اسلام، معابر منهتن و نيويورک است که «نعوذ بالله» تا «ناف زينت کرده» زن اجنبي در معرض ديد نامحرمان قرار داشته باشد؟ امت حزب‌الله به کجا پناه ببرد از ديوثي (۲) و بي‌غيرتي و بي‌ناموسي و بي‌مسئوليتي؟

به اميد کدام دستگاه و وزير؟!

رسانه‌ها از تشديد برخورد با بدحجابي وبد پوششي گزارش تهيه مي‌کنند و به نقل ازحسن روحاني بالاي منبر مي‌روند که:«بايد در دنياي فرهنگ، مسائل را از طريق فرهنگي وبا ابزار فرهنگي حل كنيم. نمي‌شود با نيروي پليس مشكلات فرهنگي را حل كرد.»

کسي پاسخ دهد!...۳۴ سال از عمر انقلاب اسلامي با ماهيت فرهنگي مي‌گذرد! مدعيان کار فرهنگي چه غلطي مي‌کردند که حالا زنان متشبه به فاحشه‌ها بر معابر مفروش به خون بيش از ۳۰۰هزار شهيد جلوه مي‌فروشند؟! دستگاه‌هاي فرهنگي از وزارت ارشاد و رسانه ملي که خود مستحق تعزيرند! کي وکجا بايد با ابزار و فرهنگ به ميدان بيايند؟

در حالي که به گفته کارشناسان استاندارد برنامه‌هاي توليدي ماهواره به «عادي‌سازي زنا با محارم» رسيده و در حالي که توليدات داخل نيز روز به روز پس مي‌روند تا به قول خودشان مخاطب را حفظ کنند، از کدام ابزار فرهنگي انتظار حل مسائل فرهنگي را داريد؟
نکند پس از فضاحت‌آفريني‌هاي وزارت ارشاد در دولت نهم و دهم در انتظار بهبود وضعيت فرهنگ در دولت يازدهم با تصدي وزيري هستيد که اميدوار است ادامه‌دهنده خوبي براي راهي باشد که خاتمي آن را شروع کرد؟(۳)

سردار! دست بردار

قطعا منظور سردار احمدي‌مقدم در روز۲۱ مرداد ماه از اداي اين جمله که «آقاي روحاني با يك خط ومشي راي آورد، بالاخره مردم به ايشان راي دادند. ما بايد پيام اين انتخاب را بگيريم.» آن چيزي نبوده که روزنامه اعتماد وامثال آن تفسير کرده‌اند. اما گره زدن اين جمله در آن جريده به گزارش «تشديد برخورد با بد پوششي» به مثابه گوشزد و يادآوري به رئيس پليس کشور بر پايه اين مفهوم است که: «سردار احمدي‌مقدم ! پيام راي به حسن روحاني يعني تعطيل کار قهري و برخورد مجرمانه با هرزه‌گردان بي‌حيا»

اما کلام آخر!

۱- اگر بي‌حجابي و عرياني جرم است که جرم است، رفع آن نيازمند برخورد قهري قانونمند پيوسته است نه مانورهاي مقطعی رافع تکليف.

تبصره: ممکن است روابط عمومی ناجا جوابیه بدهد که کار گشت ارشاد مقطعی نیست و آمار درست هم بدهد ، اما این شهر دنگال وکلان شهرهای دیگر چند میدان و خیابان اصلی و ... دارد؟ همانطور که مشاهدات ایسنا خبر تشدید برخورد می دهد ، خبرنگاران یالثارات هم می گویند شهر برای بی حجابها و عریان ها درامن و امان است. آیا حجم کار با عمق فاجعه تناسبی دارد؟

۲- زنان ساپورت‌‌پوش و عريان، وضعيتي ندارند که با تذکر نرم وکار فرهنگي قابل اصلاح باشند، ضمن اينکه فعلا هيچ دستگاهي چنين کاري را انجام نمي‌دهد وناجا هم نمي‌تواند مدعي انجام آن باشد چون وظيفه اين ارگان، برخورد قهري است.

۳- نمي‌توان زمان دقيقي براي پايان عمليات محيرالعقول تشديد برخورد با بدحجابي و بدپوششي تعيين کرد اما همه مي‌دانيم که طبق تجربه دوامي نخواهد داشت و دليل اين عدم پيوستگي چيزي جز ضعف ناجا در حوزه‌هاي مختلف عملياتي اعم از کمبود نيروي آموزش ديده و... والبته فشارهاي وارده از بالاو پايين نيست.

۴- پس باید واقعيت را پذیرفت و به کساني تفويض اختيار کرد که برای برخورد قانونی با منکرات داراي انگيزه هستند، آموزش دیده‌اند و حرف‌هاي «صد من يک غاز» رسانه‌ها تاثيري بر عملکرد آنان نخواهد گذاشت.

از اینجای کار به بعد متوجه سردار معزز اسلام نقدی است تا ظرفيت نيروهاي آمر به معروف و ناهي از منکر بسيج را که به حلقه‌هاي ناکارآمد صالحين منحصر شده اند آزاد کند و به ندای هل من ناصر ناجا لبیک بگوید.

برای جمع کردن این افتضاح نيازي به احياء نهادهايي چون کميته‌هاي انقلاب اسلامي يا واگذاري مسئوليت به سپاه پاسداران نيست! نيروهاي مردمي آماده‌اند و قادرند تا درچارچوب قانون به اين وضع لجام گسيخته پايان دهند تا مسئولین بی‌مسئولیت نعمت انقلاب اسلامی وخون شهدا را به باد فنا نداده‌اند.

پي‌نوشت:
۱- ماده ۶۳۸:هركس علنا در انظار و اماكن عمومي ومعابرتظاهر به عمل حرامي نمايد علاوه بر كيفر عمل، به حبس ازده روز تا دو ماه يا تا (۷۴) ضربه شلاق محكوم مي‌گردد ودر صورتي كه مرتكب عملي شود كه نفس آن عمل داراي كيفر نمي‌باشد ولي عفت عمومي را جريحه‌دار نمايد فقط به حبس از ده روز تا دو ماه يا تا (۷۴) ضربه شلاق محكوم خواهد شد.

تبصره - زناني كه بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه ويا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ريال جزاي نقدي محكوم خواهند شد.
بند ب ماده ۶۳۹: كسي كه مردم را به فساد يا فحشا تشويق نموده يا موجبات آن را فراهم نمايد به حبس از يك تا ده سال محكوم مي‌شود.

۲- قال رسول‌الله صل‌الله عليه و آله: الْمُتَغَافِلُ عَنْ زَوْجَتِهِ َ هُوَ الدَّيوثُ: کسي که از همسرخود غافل است ديوث است: مستدرك ‏الوسائل ج ۱۴ ص ۲۹۱

۳- شنبه۹شهريور: علي جنتي وزير ارشاد در آيين افتتاح استوديوي موزه موسيقي:«اميدوارم ادامه‌دهنده خوبي براي راهي باشيم که آقاي خاتمي آن را شروع کرد و قبل از اينکه راي اعتماد بگيرم، از نظرهاي ايشان استفاده کرده‌ام.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :