ارتباط سر بریدن خبرنگار آمریکایی با حوادث فرگوسن!
 
 شک و تردید کاخ سفید از قتل خبرنگار آمریکایی!

ارتباط سر بریدن خبرنگار آمریکایی با حوادث فرگوسن!

 

« انتشار گسترده ویدیو مشکوک مروبط به سربریدن «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی که صحت آن نیز زیر سوال است، به ویژه در زمانی که چشم‌های مردم امریکا به شهر فرگوسن دوخته شده و آمریکا در بحرانی بزرگ قرار دارد، خدمت بزرگی به دولتمردان ایالات متحده است.

در اوج درگیری‌ها و نا‌آرامی‌های شهر فرگوسن، این تراژدی ذهن مردم آمریکا را مشغول کرد و احساسات ملی گرایانه مردم این کشور را برانگیخت.

روزنامه «ایندیپندنت» (independent) چند روز پیش نوشت، عفو بین‌الملل پاسخ خشونت‌آمیز و افراطی نیروهای امنیتی آمریکا به تظاهرات‌های برگزار شده در پی قتل یک نوجوان سیاه‌پوست در شهر فرگوسن آمریکا را مورد انتقاد قرار داد؛ این واقعه در ۹ اوت، یعنی ۱۵ روز پیش رخ داده بود، اما اعتراضات مردمی‌به آن همچنان ادامه دارد.

شنبه ۲ هفته پیش، یک جوان سیاه‌پوست به ضرب گلوله پلیس در شهر فرگوسن کشته شد که منجر به بروز اعتراض گروهی از مردم به ویژه جوانان شد، و با وجود گذشت چند روز و اعلام مقررات منع رفت و آمد شبانه و حتی حضور نیروهای گارد ملی آمریکا، هنوز از شدت تظاهرات کاسته نشده است.

رخدادهای اخیر در شهر فرگوسن آمریکا روز به روز با واکنش‌های بیشتری از سوی کشور‌ها و همچنین سازمان‌های مختلف روبه‌رو می‌شود. سازمان عفو بین‌الملل در واکنشی جدی به خشونت‌های پلیس آمریکا علیه مردم در شهر فرگوسن، اعلام کرد دولت آمریکا پیش از نصیحت کردن دیگر کشور‌ها درباره رعایت حقوق بشر، باید مسائل حقوق بشری در ‌کشور خود را حل و فصل کند. همزمان، کشورهای مصر، چین و همچنین ایران نیز نسبت به این رویدادها واکنش نشان داده‌اند.

در واکنش به این وقایع، سازمان عفو بین‌الملل در حساب توئیتر خود نوشت: «تا زمانی که ایالات متحده سابقه خود در زمینه حقوق بشر را بهبود نبخشد، نمی‌تواند به دیگر کشور‌ها بگوید که وضعیت خود در زمینه سیاستگذاری حقوق بشر‌ و آزادی تجمعات را بهبود بخشند.»

 

انتقاد عفو بین‌الملل از آمریکا.

روزنامه «ایندیپندنت» اشاره می‌کند که این انتقادات از دولت آمریکا، پیش از این از سوی آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران نیز بیان شده بود و ایشان ایالات متحده را به ارتکاب جنایت علیه مردم خود متهم کرده بود.

اما از سویی دیگر گروه تروریستی «داعش»  با انتشار ویدئویی اعلام کرد «جیمز رایت فولی» خبرنگار آمریکایی را به تلافی حملات هوایی آمریکا به مواضع خود در شمال عراق سر بریده است. خبری که به سرعت سرخط خبری اول رسانه‌های دنیا شد!

 

سر بریدن “جیمز فولی” خبرنگار آمریکایی.

در ویدئویی که منتشر شده، فردی که گفته می‌شود خبرنگار آمریکایی است در حالی که یک عضو داعش آماده کشتن اوست، اوباما را به عنوان قاتل اصلی خود معرفی کرده و خواستار پایان حملات آمریکا می‌شود. وی همچنین به برادر خود که در نیروی هوایی آمریکاست، توصیه می‌کند به حملات پایان دهد.

عضو داعش پس از بریدن سر این فرد که البته لحظه سر بریدن بطور کامل در فیلم به نمایش گذاشته نمی‌شود و ابهامات بسیاری دارد، یک تبعه دیگر آمریکا را در برابر دوربین آورده و تهدید می‌کند که در صورت ادامه حملات، وی نیز سر بریده می‌شود. این تروریست‌ها نام این فرد را «استیون جوئل ساتلاف» اعلام کرده‌اند، که در صورت صحت این ادعا وی خبرنگار نشریه «تایم» است که اواسط سال ۲۰۱۳ در لیبی ناپدید شد.

هنوز صحت این ویدیو به طور مستقل سنجیده نشده است، اما کاخ سفید گفته در صورتی که این تصاویر واقعی باشند، آمریکا “از این قتل وحشیانه، منزجر” می‌شود. علی رغم پوشش گسترده این ویدیو در رسانه‌ها تا بعد از ظهر چهارشنبه ۲۹ مردادماه تنها چند مقام امریکایی که خواستند نامشان فاش نشود نسبت به این ویدیو اظهار نظر کرده و آن را تائید کرده اند! و در واقع حکومت امریکا در اوج پوشش رسانه‌ای این خبر از اظهارنظر رسمی‌خودداری کرده است.

جستجوی خبر مربوط به این تصاویر تنها یک روز پس از انتشار آن حدود ۹ میلیون رکورد را به ما نشان می‌دهد.

انتشار این ویدیو مشکوک در این حجم گسترده که واقعی با جعلی بودن آن نیز هنوز مشخص نیست و در زمانی که چشم‌های مردم امریکا به شهر فرگوسن دوخته شده است و امریکا را در یک بحران اجتماعی قرار داده، خدمت بزرگی به دلتمردان امریکاست. در کنار اینها، انحراف افکار جهانی از مسئله غزه و جنایات صهیونیست‌ها نیز دیگر خدمتی است که انتشار این خبر توسط داعشی‌ها به امریکا و اسرائیل انجام می‌دهند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا چند روز پس از این حادثه در برابر دوربین‌ها حاضر شد و در سخنانی قابل تأمل، بدون اشاره به حمایت آمریکا از داعش در جنگ با دولت سوریه و کمک‌های مالی و تسلیحانی به این گروه تروریستی، گویا تازه به نتایج جدیدی رسیده و گفته است که«داعش گروهی بی‌دین است و مربوط به هیچ دینی نیست …»

 

باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا.

رئیس جمهور آمریکا که تا پیش از کشته شدن این خبرنگار آمریکایی، در برابر کشته‌ شدن هزاران مسلمان عراقی و سوری به ویژه شیعیان منطقه سکوت کرده بود، در برابر محاصره یک روستای متعلق به ایزدی‌ها مسیحی‌ها واکنش نشان می‌دهد و از به خظر افتادن جان آنها ابراز نگرانی کرده و نیروهای هوایی آمریکا را مامور حمایت از آنها می‌کند تا رویکرد دوگانه خود در موضوع حقوق بشر را بیش از پیش هویدا کند.

اما نکته قابل تامل چرایی وقوع حادثه کشته شدن خبرنگار آمریکایی است. آیا بر اساس برخی خبرها، واقعا آمریکا در وقوع این حادثه نقش داشته و این ماجرا به کمک رسانه‌ها تنها بهانه‌ای برای منحرف کردن افکار مردم آمریکا از حقایق شهر فرگوسن این کشور است!؟

در این موضوع کارشناسان چند نظریه را تایید می‌کنند: ۱- آمریکا خودش در قضیه سر بریدن خبرنگار آمریکایی نقش داشته تا اینگونه ذهن افکار عمومی‌را از حوادث شهر فرگوسن این کشور منحرف کند. ۲- داعش خبرنگار آمریکایی را به سبب اختلاف با سرویس‌های جاسوسی غربی کشته است و در واقع کنترل داعش از دست CIA، MI6 و موساد خارج شده است. و …

از تمام این دلایل می‌توان احتمال داد که همه آنها بهانه‌ای مستقیم یا غیرمستقیم برای حضور دوباره آمریکا در منطقه غرب آسیا است، تا بار دیگر جایگاه خود را در منطقه مستحکم کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :