واشنگتن: تحریم‌ها یکجا لغو نمی‌شود

 
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن نسبت به رژیم تحریم‌های ایران سرسخت و مصمم است.


جن ساکی در نشست خبری با خبرنگاران درباره مذاکرات هسته ای با ایران گفت موضع ما نسبت به تحریمهای ایران تغییری نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که موضع آمریکا حداقل در گذشته این بوده که تحریمهای ایران به صورت یک جا لغو نمی شود، آیا همچنان با رفع یکجای تحریمها مخالف هستید؟ گفت: بله، در این زمینه هیچ تغییری در موضع ما صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه هدف مذاکره‌کنندگان، رسیدن به چارچوب و کلیات توافق هسته‌ای تا پایان ماه مارس (اوایل فروردین) است افزود: وزیر خارجه جان کری گفت گه تنها شانس تمدید مذاکرات در این مرحله رسیدن به یه توافق درباره چارچوبهای کلی است و رئیس جمهور آمریکا نیز اظهاراتی با همین مضمون داشتند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی‌ نیوز گفته بود: تنها شانسی که می‌توانم برای تمدید مذاکرات هسته‌ای متصور شوم این است که چارچوب توافق واقعا مشخص شده باشد.

پیش از این نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود که تمدید مذاکرات هسته‌ای به نفع هیچ‌کس نیست.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در حالی از ۲۸ دی (۱۸ ژانویه) در ژنو سوئیس آغاز شد که براساس توافق موقتی که پارسال در همین شهر به دست آمد، قرار بود طرفین طی یکسال، یعنی تا سوم آذر ۹۳ (۲۴ نوامبر ۲۰۱۴)، به توافق نهایی دست یابند.

ضرب‌الاجل جدید مذاکرات هسته‌ای، ۹ تیر ۹۴ برابر با ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ تعیین شده است.


منبع: تسنیم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :