پیش درآمدی بر فجر ظهور مهدی صاحب‌الزمان(عج)
فجر امید موحّدان؛ تجلّی رحمت بر مستضعفان
 
 
در جنگ نرم ساز و کارهای براندازی و استحاله انقلاب پی‌در‌پی و لاینقطع با واسطه‌گری روشنفکرنماهای خود فروخته و برخی سیاسیون غافل و یا خائن فعال و در کار بوده است و اگر نبود توجهات خاص حضرت ولی‌عصر(عج)...
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب‌الله، مدیرمسئول هفته‌نامه یالثارات‌الحسین(ع) در سرمقاله این هفته‌نامه نوشت:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
وَالْفَجْرِ وَلَیالٍ عَشْر۱

در دوران ما، هرساله گذار روزگاران به «بهمن» می‌رسد. ماهی که گرچه در فصل سرد و خاموش طبیعت است، در عین حال، اما، ماه جوش و خروش و گرما و نورجان موحّدان و بلکه مستضعفان عالم است، به مناسبت طلوع فجر نور امید در مثل چنین ماهی؛ دهه فجر.

به درستی نمی‌دانم چه کسی اول بار ‌عنوان دهه فجر را بر روزهای۱۲تا۲۲بهمن-روز ورود امام خمینی(ره) به میهن تا روز پیروزی انقلاب- اطلاق و نامگذاری ‌کرد، به هر تقدیر، امّا، عمل خالص و هدایت و رهبری پیامبرگونه آن عزیز سفر کرده که از نفس مطمئنه او نشأت می‌گرفت به واقع تکرار فجری جدید در عصر ما بود،‌همچون فجر آغاز بعثت پیامبران الهی در تاریخ ...

تأمّل و درنگی کوتاه بر مضامین و محتوای سوره فجر در کلام صدق و نور الهی، بهترین ترجمان و تفسیر روشنگر از ماهیت دهه فجر انقلاب اسلامی به‌دست می‌دهد.

سوره فجر در حقیقت بیان سنّت الهی در مواجهه با عمل جوامع انسانی در طول تاریخ حیات بشر است . و چون سنت الهی شیوه‌ای جاری و ساری و تغییرناپذیر است. طبعاً سنت الهی بیان مکرّر هلاک و فروپاشی جوامع و تمدن‌ها و سامان نوین نظامات الهی در تاریخ است .

جوامع و نظاماتی که در اثر زیاده‌روی در فساد، چونان فواره‌ای که چون فرا رود سرنگون شود، دچار تازیانه قهر الهی شده و فروپاشیدند، زیرا به مقتضای ربوبیت،‌خداوند هیچ‌گاه گریبان طغیانگران ستمگر و نظامات ظالمانه آنان را یله و رها نساخته بلکه بعکس «اِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرصاد»۲ خداوند در کمین و مراقب عمل ظالمان و مستکبران است و سرنوشت بشر هرگز در دست طواغیت تجاوزگر نخواهد ماند و ترکتازی و تاخت‌و‌تاز مدعیان قدرت نباید کسی را دچار سطحی‌نگری و سوء برداشت غلط کند.

سرنوشت نکبت و خفت طاغوت پهلوی –که ادعای خورشید قوم آریا و شاهنشاهی بر شاهان را داشت- یک نمونه بود در دوران نسلی که شاهد دوره ماقبل انقلاب بود.

دورانی که فساد و تباهی در همه ارکان و زوایای جامعه رسوخ پیدا کرده و بلکه نهادینه شده بود و بر نسل جدید ما فرض است تا برای بازیابی هویت اجتماعی امروز خود لااقل سرکی به تاریخ دوران طواغیت بکشد تا بعینه به حقیقت ارزیابی الهی از کثرت و گستردگی تباهی و فساد بهتر واقف و آگاه شود «فَاَکْثَروا فیهَا الفَساد»۳ فساد، ظلم و تباهی در سیاست، اقتصاد، هنر، اجتماع و همه شئون حیات بشری!‌و در این نقطه است که اوج مبارکی و فرخندگی طلوع فجر روشن الهی بر پیکره تاریکی‌های متراکم و سیاه رخ می‌نماید و از همین قبیل است:
فجر امید انقلاب اسلامی ایران در بهمن۵۷ ...
این مقدمه اگرچه نگاهی به گذشته بود امّا به مثابه «گذشته چراغ راه آینده»

***
یک پرده دیگر از تجربه گذشته‌ای که دقیقاً به کار امروز و آینده ما می‌آید،‌ نگرشی است در نشیب و فرازهای ۳۶ ساله عمر انقلاب، ‌که این دوران نیز به نوبه خود تابعی از سنت دیگری از سنت‌های استوار و تزلزل ناپذیر الهی است:«چه‌بسیار پیامبرانی که مردان الهی فراوانی به‌همراه آنان جنگ و مبارزه کردند. آنها هیچ‌گاه در برابر آنچه در راه خدا به ایشان می‌رسید، سست نشدند و تن به تسلیم ندادند و خدا صابران را دوست دارد»۴

آری، با آغاز پیروزی نهضت، ‌میدان‌های وسیع‌تری از عرصه‌های مجاهدت و تلاش مستمر پیش‌روی یاران انقلاب گشوده شد؛ و چه نبرد و مجاهدت جانانه‌ای در عرصه دفاع مقدس و مبارزه با طیف‌های رنگارنگ ضدانقلاب و منافقان و سرانجام عرصه جنگ نرم.

و تو خود بگو کدام جنگ نرم؟! همان جنگ نرمی که از فرط پیچیدگی و پنهانی شاید هنوز بدرستی در باور یاران انقلاب نگنجیده؛ درست بعکس عرصه‌های جنگ رو در رو و آشکار، زیرا در جنگ نرم دشمن همیشه «نیمه‌های پنهانی» وجود دارد که درک و باور آن علاوه بر انگیزه ایمانی، بصیرتی افزون از بصیرت در جنگ‌های سخت و آشکار را می‌طلبد.

و مع‌الاسف باید گفت بسیاری از یاران در این عرصه از قافله انقلاب وا ماندند؛‌ یا گرفتار گرگ‌های دوران شدند و یا سرگردان در بیابان بی‌نام و نشان، بدلیل عبرت نیاموختن از عاشورای کربلا و عاشوراهای انقلاب!

بلافاصله پس از پیروزی انقلاب صف‌بندی جدیدی شکل گرفت که در یک‌سو خداباوران و مستضعفان بیدار شده و در دیگر سو تمام کفر و استکبار مشخصاً به سردمداری آمریکا.

پرواضح است شالوده و بنیانی که جوهره و شاکله آن تقوا و عدالت است با جرثومه‌های تجاوزگری و فساد و ظلم و ستمی که با تسمه کشیدن از گرده مستضعفان جهان تنیده شده اند، سر سازش و مسالمت نداشته باشد.

چالش انقلاب با نظام استکباری آمریکا فی‌الواقع بزرگترین چالش انقلاب اسلامی است که فرجام آن جز با شکست یکی از دوطرف و یا دست شستن از آرمان‌ها و اهداف انقلاب رقم نخواهد خورد. در جنگ نرم ساز و کارهای براندازی و استحاله انقلاب پی‌در‌پی و لاینقطع با واسطه‌گری روشنفکرنماهای خود فروخته و برخی سیاسیون غافل و یا خائن فعال و در کار بوده است و اگر نبود توجهات خاص حضرت ولی‌عصر(عج) و اخلاص عمل نایبان آن بزرگوار، چه بسا زهر خباثت‌های ایادی داخلی دشمن در استحاله و فروپاشی انقلاب کارگر افتاده بود-که هرگز چنین مباد.

***
و سرانجام آن‌که مژده پیش درآمدی فجر انقلاب ما به فجر ظهور مهدی صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه در کلام رسول مکرّم اسلام به کرات آمده است: «پیامبر بشارت‌گرِ رحمت: مردمی از مشرق قیام می‌کنند و مقدمه فرمانروایی مهدی علیه‌السلام را فراهم می‌کنند»۵ و البته از قرائن بسیاری از روایات مشابه آشکار می‌شود که قیام شرقی منطبق بر انقلاب اسلامی ایران است.

چنانچه در بیان صادق‌آل‌محمد علیه‌السلام نیز فجری که در اول سوره فجر قرآن آمده به امام منتظر، قائم‌آل‌محمد عجل‌الله‌تعالی فرجه تأویل شده‌است. «الفجر هو القائم علیه‌السلام»۶ شاهد و قرینه حقانیت این تأویل، توصیفی است که در زیارت، امام‌عصر۷ علیه‌السلام را با آن وصف مخاطب سلام و تحیّت و ارادت قرار می‌دهیم.«سلام بر تو ای بهار آفرینش و خرّمی دوران»

و کلام آخر آن‌که در ایام بزرگداشت و تکریم دهه فجر همواره این پرسش و انتظار بحق از وجدان‌های بیدار شیعیان امام‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه و پیروان ولایت و رهبری نایب امام‌عصر مطرح است که آیا وظیفه و مسئولیت خود را در قبال فجری به این تقدس و عظمت در طی سال انجام داده‌ایم؟ در این وادی دیگر باره سخن هست تا مقال بعدی به‌مناسبت یوم‌الله۲۲بهمن ...

والسلام

۱-ابتدای سوره فجر قرآن کریم
۲-اواسط سوره فجر
۳-همان
۴-سوره آل‌عمران، آیه۱۴۶
۵-کتاب آشتی با امام زمان ص۱۵۶ به نقل از کشف‌الغمه ج۲، ص۴۷۷
۶-سیمای حضرت مهدی(ع) در قرآن، ص۴۲۶
۷-زیارت چهارم صاحب‌الزمان، مصباح‌الزائر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :