سرطان مزمن بی‌حیای و غیرت خفته مدیران دانشگاهی
فرهادی و تشخیص درست درد آموزش عالی
 
 
 
اگر سخن معصوم را باور داشته باشیم که فرموده اند: «آن که حیا ندارد، ایمان ندارد!» بی توجهی بخشی از دانشجویان و اکثریت مدیران دانشگاهی به مقوله حیا و عفاف و حجاب نمادی از کیفیت دینداری آنان به شمار می آید و ثمره این ضعف شدید در ایمان را می توان در بروز اشکالات فراوان در نظام دانشگاهی متبلور دید.
پایگاه خبری انصارحزب الله: ۱-دکتر فرهادی وزیر جدید علوم ، تحقیقات و فن آوری طی سخنان خود در جلسه رأی اعتماد به نکته ای اشاره کرد که در طول سالهای اخیر از هیچ یک از وزرای آموزش عالی شنیده نشده بود!

ایشان توجه به مسائل فرهنگی دانشگاهها به خصوص عفاف و حجاب را از رئوس برنامه های خود عنوان کرد.

۲- این نکته حاکی از آن است که وزیر جدید علوم یکی از دردهای مزمن و کشنده نظام دانشگاهی کشور را به درستی تشخیص داده و از آن سخن گفته است! دقت در جمله ایشان گویای این نکته است که تاکنون به مسئله عفاف و حجاب در دانشگاهها توجهی نشده است و این یک حقیقت تلخ است. در ۲۵ سال گذشته هیچ یک از وزرای علوم(حتی در مقام ادعا) به مسئله حجاب و عفاف در دانشگاهها توجهی جدی نداشته و حتی از سخن گفتن در خصوص آن نیز خودداری می کردند.

۳- این در حالی است که وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاهها (به عنوان شاخصه عملی پایبندی به دین و نظام ارزشهای دینی در جامعه اسلامی) از مرز فاجعه نیز گذشته که محصول بی اعتنایی کامل مسئولان دانشگاهی به این مسئله بسیار حساس در طول دو دهه گذشته است. اگر سخن معصوم را باور داشته باشیم که فرموده اند: «آن که حیا ندارد، ایمان ندارد!» بی توجهی بخشی از دانشجویان و اکثریت مدیران دانشگاهی به مقوله حیا و عفاف و حجاب نمادی از کیفیت دینداری آنان به شمار می آید و ثمره این ضعف شدید در ایمان را می توان در بروز اشکالات فراوان در نظام دانشگاهی متبلور دید.

دانشگاههایی که مدیران و اساتید و دانشجویان آن به احکام الهی بی توجه باشند هرگز به استقلال کشور و تولید علم و پژوهش مفید وکاربردی توجهی نخواهند کرد ! (چون به جای توجه به منافع کشور و جامعه به منافع و لذت و شهوت خود مشغولند و دیگر امکان و توان و دغدغه ای برای تولید علم و فن آوری وحل مسائل کشور نخواهند داشت) 

۴- با کمال تأسف چهره امروز اکثر مراکز دانشگاهی کشور شباهتی به دانشگاه یک کشور اسلامی ندارد! دیگر بی‌حجابی در دانشگاهها امری تعجب آور نیست و به پدیده ای معمولی و مورد پذیرش(مخصوصاً از جانب مسئولان دانشگاهها)تبدیل شده است. 

تردد دختران دانشجو با بلوز و شلوار، با دامن کوتاه و جوراب ، با روسریهای بر شانه افتاده، با آرایش های غلیظ زنانه و در حد عروس و مجالس زنانه، مدتهاست که به مسائلی رایج در بسیاری از دانشگاههای کشور تبدیل شده و رواج دست دادن دختران و پسران دانشجو با یکدیگر، مغازله های عاشقانه در ملأعام و در فضاهای عمومی دانشگاهها ، و نشستهای غیراخلاقی مختلط(آن هم در کمال شهامت و جرأت)و... هم آخرین سنگرهای عفت و حیا در دانشگاهها را در معرض فروپاشی قرار داده است!( و دراین مسئله همه وزرای علوم در دولتهای سازندگی و اصلاحات و عدالت و اعتدال مقصرند! چون این فاجعه به تدریج و گام به گام شکل گرفته و بلایی نیست که یک شبه نازل شده باشد! هرچند دیوار حاشا بلند است ولی آنهایی که وجود چنین صحنه هایی را باور ندارند کافی است قدم رنجه کرده و سری به پردیس مرکزی دانشگاه تهران و اطراف باشگاه آن بزنند تا عمق فاجعه را متوجه بشوند!)

۵- البته برخلاف نظر مدیران تنبل و کم غیرت دانشگاهی در چند سال اخیر (که مقابله با موج ویرانگر بی عفتی و بی حیایی در دانشگاهها را ناممکن می دانند) با اعمال قوانین موجود و جدی گرفتن آنها می توان وضعیت اسف بار فعلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را بهبود بخشید و کاری کرد که انرژی جوانان دانشجو به جای عرصه شهوت و بی حیایی در حوزه کار مفید علمی صرف شود و رقابت بر سر آرایش و بی حجابی جای خود را به مسابقه در تولید علم و پژوهش بدهد!

۶- توجه وزیر محترم علوم به این بیماری کشنده در دانشگاهها نشان از این دارد که ایشان به عنوان یک طبیب به تشخیص درست از بیماری رسیده و ریشه بخش مهمی از مشکلات دانشگاهها را به خوبی شناخته اند و اکنون نوبت درمان این عارضه است، بدیهی است هیچ کس نمی تواند از دکتر فرهادی توقع داشته باشد این سرطان مزمن را درکوتاه مدت معالجه کند اما شروع اقدامات عملی و پی گیری شخص وزیر در این خصوص می تواند غیرت خفته مدیران دانشگاهی را فعال کرده و آنها را متوجه معضلی کند که ریشه علم دوستی و دانشجویی و پژوهشگری و دغدغه مندی به نظام و جامعه را در میان دانشجویان کشور خشکانیده است!

 ۷-بدون تردید خدای متعال پشتیبان و یاور آنانی است که برای اجرای احکام و احیای دین قیام می کنند و از سرزنش جاهلان و منافقان و معاندان باکی ندارند! و از جانب دیگر مومنان و متدینان و همه دلسوزان اسلام و انقلاب دکتر فرهادی را درعمل به وعده ای که در باب حجاب و عفاف داده‌اند یاری خواهند کرد! اگر و اگر ایشان برای مداوای این درد مهلک گامهای عملی را بر دارند!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :