گاهی از درون خود دولت به نظام حمله‌ صورت می‌گیرد
 
خشت بنای حرکت فرهنگی دولت کج است
 
نفاقی که هرازگاهی سر باز می‌کند
 
 
 
جانشین سابق ولی فقیه در سپاه با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی فرهنگ نسبت به مجوز اکران برخی فیلم‌های ضد ارزش‌های دینی مردم جامعه واکنش نشان داد.
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌و‌گو با فارس، ریشه این مسئله را در نگاه فرهنگی دولت دانست و اظهار داشت:رویکرد فرهنگی دولت تدبیر و امید، موضوعی است که بارها باعث نگرانی مقام معظم رهبری شده، برخی از نگرانی ها به صورت عمومی منعکس شده و برخی نیز تاکنون رسانه‌ای نشده است و شاهد نگرانی مقام معظم رهبری در خصوص مقوله فرهنگی دولت فعلی بوده‌ایم.

مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به سال فرهنگ و اقتصاد تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب شعار سال را مزین به نام فرهنگ کردند،‌ و ایشان در اوایل سال در سخنرانی خود در مشهد به این مقوله مفصل پرداختند.

وی ادامه داد: وزیر ارشاد در همان روز در گفت و گویی مطرح کرد ما خوشحالیم که مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ توجه می‌فرمایند ولی با این تنگناهایی فرهنگی که وجود دارد اتفاقی نمی افتد. موضع گیری وزیر ارشاد به نظر بنده نگاه غلطی بود.

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه به تبیین مفهوم فرهنگ از دیدگاه رهبر انقلاب پرداخت و گفت: متاسفانه وزیر ارشاد مفهوم فرمایشات رهبری را به مفاهیمی متصل کردند که آن مفاهیم با ارزشهای انقلابی فاصله دارد. مقام معظم رهبری بلافاصله در سخنرانی ای فرمودند وقتی من در مورد فرهنگ صحبت می کنم منظورم فرهنگ دینی ست نه بی بند و باری و لاابالی گری.

وی تاکید کرد: وزیر ارشاد ظاهرا تصورشان این بود که منظور رهبر انقلاب از فرهنگ، عرصه‌های افسار گسیخته فرهنگ است که در مقابل دین نیز قرار می گیرد. عرصه هایی چون رواج موسیقی مبتذل یا فیلم‌هایی با محتوای بی قیدی.

این صاحب نظر مسایل حوزه فرهنگی- سیاسی تاکید کرد:‌ اصحاب دولت یا مقصود رهبر معظم انقلاب در فرهنگ را نمی فهمند و یا اگر می فهمند تعمدا بر خلاف آن اقدام می کنند. و من گناه این موضوع را فقط برگردن وزیر ارشاد نمی بینم، بلکه این را باید در سیاست فرهنگی دولت جستجو کرد. مبنا دولت است که منشأ این مشکلات است.

وی ادامه داد: ما خشت بنا حرکت فرهنگی این دولت را کج می بینیم و علت های مختلفی هم می تواند داشته باشد. علت اول می‌تواند فرهنگ تساهل و تسامح باشد که البته با تساهل و تسامح دینی فاصله دارد.

وی ادامه داد:‌علت دوم می تواند مبانی التقاطی باشد که مقصود دیگری دارند ولی بر اساس نیاز و ضرورت به ظاهر شعار دین را برخی سر می دهند و در آن هم گیر کرده‌اند، چرا که نظر عامه مردم و زیر ساخت اعتقادی مردم بر مبنا دین است. لذا برای اینکه بگویند حداقل شرایط را دارند شعار دین و فرهنگ دینی را سر می دهند ولی در باطن فرهنگ التقاطی با اعتقادات اومانیستی و سکولاریستی را در سر دارند و متاسفانه پارادایم انقلاب اسلامی محور حرکت شان نیست.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: علت سوم می تواند این باشد که یک کار سیاسی ست تا گروه‌های پشتیبان خودشان از قشرهای دگراندیش را از دست ندهند.

وی افزود: از طرفی به خاطر حفظ نظر نظام و اعتقادات مردم می آیند و از ارزش های نظام و انقلاب دفاع می کنند و از طرفی برای حفظ پشتیبانان واقعی خودشان مجبور خلاف مسیر نظام حرکت کنند. یعنی گاهی به نعل بزنند و گاهی به میخ.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: همین امر موجب شده تا شاهد باشیم که برخی از مسئولین به وضعیتی نفاق گونه دچار شده‌اند. و این وضع خیلی وضعیت خطرناکی‌است که انسان های بدون مبنا بیایند نسبت در امور مبنائی تصمیم گیری کنند.

حجت الاسلام ذالنور در ادامه به مجوزهای اکران بی مبنا به فیلم‌های چون خانه پدری اشاره کرد و گفت: همین امر سبب شده موضع گیری وزارت ارشاد در امور، امر به معروف و نهی از منکر، و گشت های ارشاد و مجوز دادن به فیلم هایی با محتوای ضد دینی مسئله ایجاد کند و باعث نگرانی جامعه مذهبی شود.

وی تاکید کرد: تمامی سیاست‌های غلطی که در مقولات فرهنگی مختلف از سوی این وزارت خانه در خصوص مسائل کتاب،‌سینما تئاتر و فیلم و غیره شاهد هستیم منشأ در علل فوق دارد.

ذوالنور افزود:‌این نفاق هرازگاهی سر باز می کند و خود را امروز در اکران فیلم های متضاد با فرهنگ دینی و ارزش های و سنت های ملی مردم هست. لذا اصحاب فرهنگ باید حساسیت نشان دهند و دولت مردان باید یک حرمتی را برای اعتقادات مردم قائل شوند. اجازه ندهند به دین و اعتقادات دینی مردم هجوم وارد شود.

وی ادامه داد: یک وقت شاهد هستیم که از بیرون یک حمله‌ای صورت می‌گیرد و گاهی شاهد هستیم که از درون خود دولت به نظام حمله‌ای صورت می‌گیرد و ارزش‌ها را نشانه می‌گیرد، و از امکانات مردم و نظام علیه باورهای دینی مردم استفاده می‌شود.

ذوالنور تاکید کرد:من معتقدم برخی از کسانی که در دولت فعلی تصمیم‌گیر هستند در خصوص مجوز اکران فیلم‌های غیر اخلاقی مثلا «خانه پدری» که ضد فرهنگ ملی هم هست حساسیت‌شان به مقوله دینی کم است.

وی در پایان اظهار داشت:هر کس به هر نحوی اعتراض خود به این مقوله را باید مطرح کند چرا که ادامه این روند در عرصه فرهنگ و هنر جای نگرانی دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :