لبه تیز تهاجم فرهنگی به سوی دانشگاه‏‎ها است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مسؤولان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با تأکید بر این‌که تهاجم فرهنگی دشمن با هدف ترویج افکار ضاله صورت می‌گیرد، اظهار داشت: آنچه مسلم است؛ لبه تیز تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی به سوی دانشگاه‏‎ها نشان رفته است.

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در هیچ زمانی چنین تهاجم مبتذل فرهنگی علیه ایران اعمال نشده بود، چراکه نظام استکبار از جهات نظامی، اقتصادی و... موفق به نفوذ در ایران نشده و زخم‌خورده ازهمه جا رو به تهاجم فرهنگی آورده است، از این رو باید نسبت به توطئه‌ها و مواضع خصمانه دشمنان شناخت کامل داشت.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که دشمنان سرمایه‌گذاری کلان فرهنگی علیه دانشگاه‌‍‌های کشور داشته‌اند، گفت: دانشجویان به دلیل برخورداری از احساسات و هیجانات جوانی بهترین و راحت‎ترین گزینه برای دشمنان دین و ناموس هستند؛ از این رو اگر در این میان مسؤولان هم زاویه‎ای ولو اندک با نظام داشته باشند، فاجعه رخ می‎دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وظایف، تکالیف و رسالت‌های مهم فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها اظهار داشت: باید با پیشه کردن کردار صحیح و التزام عملی در رفتار و گفتار به دین مبین اسلام، با عمل خود دانشجویان را با معارف عالی اسلامی آشنا کنید.

آیت الله شبستری ادامه داد: خدا شاهد است؛ اگر رسالت خطیر نمایندگی ولی فقیه در استان و امامت جمعه تبریز به حکم و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که تدبیرشان اولی بر نیات ما است، به بنده واگذار نمی‎‏شد، مشتاق به تدریس در حوزه و دانشگاه و مصاحبت و مجالست با قشر جوان که روحی پاک برای پذیرش حق دارند، بودم.

وی برگزاری کرسی‎‏های آزاداندیشی، جلسات بصیرت‌افزایی و مجالس تفسیر قرآن و ... در دانشگاه‌ها را مؤثر در مصونیت دانشجویان از تلاطمات سیاسی جامعه دانست و افزود: امام علی(ع) می فرماید؛ «سزاوارترین مردم به این امر(خلافت و رهبری جامعه اسلامی) کسی است که افزون بر تقوا، از حیث تفکر، کیاست، مدیریت، تدبر، فقاهت و شجاعت نیز از دیگر مردمان قوی‌تر باشد».

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که فعالان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها باید از هرجهت واجد شرایط و مهذّب باشند گفت: دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها پل بین رهبری و دانشجو هستند، مسؤولان این نهاد باید از هر جهت اعمال و رفتار و کردار خود را مشابه رهبر معظم انقلاب کنند.

همچنین حجت‌الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی در سخنانی به ارائه گزارشی از دفاتر این نهاد در استان پرداخت و اظهار داشت: دفتر نهاد رهبری در تمام دانشگاه‎‏های استان با سرپرستی افراد خوش‌‎فکر و متعهد به نظام و انقلاب اداره می‎‏شوند که پیگیر گفتمان‌سازی اندیشه دینی و نظام جمهوری اسلامی و مطالبات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :