يك تابوشکنی جدید از سوي رسانه ملی
 
وقتي ورزش بانوان تبديل به ضدارزش مي‌شود!
 
 
اینکه برخی به دستگاه های حکومتی ما فشار بياورند که چرا زنان آزاد نیستند و چرا آزادیشان گرفته شده است و سپس می گویند اگر اینها آزاد هستند چرا در المپیک های ورزشی شرکت نمی کنند و ... رويه در پيش گرفته شده از سوي دشمن است...
اهداف ما در ورزش زنان

پایگاه خبری انصارحزب الله: بر کسی پوشیده نیست که ورزش یکی از عناصر اصلی موفقیت های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و حتی سیاسی کشورهایی است که می خواهند در عرصه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند.

اما اين مسئله در جمهوري اسلامی ایران با زاويه متفاوتي مورد توجه است چرا كه بنا براين است تا توجه به آرمان هاي انقلابي خود که يكي از اهداف آن پیاده کردن موازین اسلامی در کشور و صدور آن به جهان است از ورزش به عنوان ابزار استفاده نماييم.
اما مساله مورد مناقشه در اين عرصه، بحث حضور بانوان است آن هم به گونه اي كه با تدوین و تعیین راهکارهایی بتوانيم از اين ابزار براي نشر و صدور ارزشهاي اسلامي - انقلابي استفاده كنيم.

اما بايد گفت وراي توضيح ساده مسئله بر روي كاغذ ، در واقع حضور بانوان ورزشكار ایرانی براي تحقق اهداف يادشده كه رعايت حجاب اسلامی در عرصه ورزش از الزامات اساسي آن محسوب مي شود ، اراده ای محكم و انگيزه اي انقلابي می طلبد.

تهیه لباس های مناسب برای ورزشکارانی که در ورزش های با تحرک بالا فعالیت می کنند و یا درخواست و پیگیری از فدراسیون های جهانی برای مدیریت تماشاگران خارجی ورزش بانوان ، خود می تواند بخشی از مساله را حل کند.

اگر چه شاید مدیریت لباس و پوشش زنان دیگر کشورها برای مسئولین مربوط ورزش کشور غیر ممکن است اما مدیریت پوشش بانوان ایرانی در ورزش جهانی دور از دسترس مسئولین مربوط نیست.طوری که وقتی که برای دنیا جا می افتد که بانوان ایرانی حتما با حجاب کامل سر و با مقنعه در بازی ها حاضر می شوند حتی به نوعی آنها هم با ورزشکاران همراه می شوند.

به طوری که در مسابقات آسیایی اینچئون شاهد بودیم که یکی از داوران کره ای مسابقات کبدی هنگامی که حجاب یکی از ورزشکاران ایرانی این رشته ورزشی به هم خورد این داور شرایطی را فراهم کرد تا بانوی ایرانی مجددا حجاب کند.

اما سوالی که شاید در اذهان عمومی شکل بگیرد این است که با وجود چنین شرایطی در ورزش های اینچنینی که این احتمال وجود دارد که حجاب ورزشکار به هم بخورد آیا شرکت در آن مسابقه واجب است؟ و جدا از این مسئله آیا به تصویر کشاندن بانوان ورزشكاري که حجابشان کامل نیست آن هم به صورت زنده و مستقیم از رسانه ملی برازنده جامعه اسلامی و نام جمهوري اسلامي ايران است؟

در مسابقات بازیهای آسیایی اینچئون شاهد بودیم که تصویر ورزشکار بانوی ایرانی به صورت زنده و مستقیم پخش می شد که البته متاسفانه حتی حجاب اصلی بانوان در حد و اندازه یک بانوی ایرانی مسلمان نبود.آیا حجاب بانوان ایرانی که در ام القرای جهان اسلام زندگی می کنند و به عنوان نماینده جمهوری اسلامی به این بازیها اعزام شده بودند نباید الگوی دیگر کشورها که بعضا مسلمان هستند، باشد؟ اين درحالي است كه از ديگر سو پخش این مسابقات در نوع خود يك تابوشکنی جدید از سوي رسانه ملی قلمداد مي شد.

آنچه واجب و لازم است

چنانچه درباره مسئله حجاب بانوان و جایگاه زنان ایرانی در این مسابقات حجت الاسلام احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با یالثارات، مي گويد: چند موضوع در این فقره قابل توجه است: یک اینکه انقلاب مبتنی بر مجموعه‌ای از ارزشهای دینی و اسلامی است که بسیار برای ما مهم است هم از جهت شریعت اسلام و هم از جهت اخلاق اسلامی و هم از جهت اعمالی که ما در این جهت انجام می دهیم. لذا بر تمام دستگاه های حکومتی لازم و واجب است تا این ارزشهای اسلامی را حفظ کنند و اجازه خدشه به آن را ندهند که از جمله این ارزشها، حجاب و عفاف است.

حجاب و عفاف یک ارزش الهی برای خانم ها است و اگر این ارزش ضربه بخورد به مصونیت آنها خدشه وارد می شود و مشکلاتی را برای آنها بوجود خواهد آورد کما اینکه تمام سایتها و رسانه های بیگانه تلاش می کنند تا این قشر عظیم و اثرگذار، یعنی خانمها را از دین جدا کنند. لذا برای اینکه موفق شوند، ضدارزشها را عادی سازی می کنند و این عادی سازی در رسانه های بیگانه ابتدائا ار برداشتن حجاب شروع می شود و بعد از آن هم به اشکال مختلف دیگر مثل شوخی با نامحرم و غیره و بعد هم مسائلی از این مقوله را برای جوانان ما عادی می کنند مثل جا انداختن مساله خانه های مجردی یا همباشی سفید یا طلاق توافقی و امثال این مسائل را.

فشار به دستگاههاي حكومتي

وی در ادامه با انتقاد از برخی فشارها به حکومت درباره برخی مسائل اضافه کرد: اینکه برخی به دستگاه های حکومتی ما فشار بياورند که چرا زنان آزاد نیستند و چرا آزادیشان گرفته شده است و سپس می گویند اگر اینها آزاد هستند چرا در المپیک های ورزشی شرکت نمی کنند و ... رويه در پيش گرفته شده از سوي دشمن است.

یعنی از یک طرف استکبار فشار رسانه ای می آورد به نظام و از یک طرف مبانی ارزشی را زیر سوال می برد و از طرف دیگر عادی سازی می کند ضدارزش ها را تا مردم را از اصل ارزشهای نظام و مسائل مربوطه اش جدا كند. این نکته مهمی است که ما باید ارزشهای اسلامی را حفظ کنیم.

وقتي ورزش در تضاد با ارزشهاي اسلامي است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به استعدادهای درخشان جوانان کشور در زمینه های مختلف خاطر نشان کرد: این استعداد فوق العاده ی که در میان دختران و پسران ما وجود دارد، در منطقه و حتی جهان کم نظیر است. ما شاهد این مساله رشد استعدادهای نخبگانمان در سراسر دنیا هستیم که واقعا می درخشند. لذا این نکته را باید در آن لحاظ کنیم که استعدادهای ما باید جهت‌دار و هدفمند هزینه بشوند که این مسئولیتش به عهده وزرا و دستگاه های حاکمیتی و مجلس و غیره هست. که ما در این جهت نباید بگذاریم فرزندان انقلاب و اسلام تحت عناوین مختلف بازیچه دشمن بشوند.

حجت الاسلام سالک درباره شرایط ورزش بانوان گفت: چه لزومی دارد در این عرصه حرکاتی صورت بگیرد یا ورزشهایی برای بانوان انتخاب بشوند که حرکاتشان نمادی از یک ضد ارزش باشد؟ نکته بعدی اینکه در مقابل چشم نامحرمان بین‌المللی است و این نکته مهمی برای ماست چرا که ارزشهای ما دینی است و بحث محرم و نامحرم دارد و وقتی می گوییم اندام بانوان باید پوشیده باشد و تحرکاتش باید تحت کنترل خودشان باشد خب یک باره می بینید در صحنه های ورزشی حرکاتی که ناگزیر آن ورزش است انجام می گیرد دیگران هم دارند تماشا می کنند که این با ارزشها در تضاد است.

حضور به قيمت خدشه به ارزش‌ها

وی با تاکید بر اینکه مخالف حضور بانوان در مسابقات بین‌المللی نیست، افزود: البته این نکته را باید عرض بکنم که من مخالف ورزش بانوان یا حضور بین المللی آنها نیستم و موافقم و در بالا هم عرض کردم رشد استعدادهایمان باید هدفمند و جهتدار باشد و افتخار می کنیم به صحنه های غرور آفرینی که ورزشکارانمان آفریدند و پرچم جمهوری اسلامی را بالا بردند. ولی این به این معنا نیست که اجازه بدهیم حرکتها طوری باشد که ارزشها را مخدوش کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با اشاره به مسئولیت مهم وزارت ورزش در این زمینه گفت: وزارت ورزش و دیگران مسئولیتشان در این مساله باید بالاتر باشد چرا که تدوین راهکار برای چگونگی حفظ ارزشها در کنار حضور جدی در ورزش نیازمند ایجاد کارگروهی جدی است که باید به تدوین راهکارها بپردازد.که مطمئنا این آمر نیازمند آن است که وزارت ورزش و جوانان برای این امر پیوست فرهنگی ارائه بدهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :