سرایت اداهای شبه‌روشنفکری در طیف ارزشی!
استحاله خاموش
 
 
ظاهرا هر چه به جلوتر می‌رویم قرار است تمام ظواهر دینی و شعائر مذهبی و المان های ارزشی جامعه جای خودش را به یکسری سبکسری کردن ها و یا ادا درآوردن های مضحک بدهد...

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله: دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب‌اسلامی در۵ بخش اصلی بین‌الملل، رسانه‌های برخط، نشر دیجیتال، بازی و انیمیشن، فن‌آوری و اطلاعات و همچنین در ۵ بخش جانبی، دیجیتال در آیینه هنر، كارگاه‌ها و نشست‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها، واقعیت‌افزوده و كودك و نوجوان در محل نمایشگاهی بوستان گفتگو از یكم تا هفتم شهریور ماه سال جاری برگزار شد.

متاسفانه برخی اداهای شبه روشنفکری که پای ثابت مراسم‌های مختلف سینه چاکان غرب و خودباختگان مدعی انتلکتوئلیته که در پیله خود تنیده خودشیفتگی در خلسه نارسیستی به سر می‌برند، به مراسم‌ها و برنامه‌هایی که اصطلاحاً توسط طیف ارزشی جامعه برگزار می‌گردد سرایت کرده و به نوعی این طیف دچار استحاله خاموش شده است. یکی از این مصادیق که در مراسم‌های مختلف این نمایشگاه از افتتاحیه تا اختتامیه و برگزاری مراسم‌های جانبی وجود داشت مربوط می‌شود به پای ثابت شدن موسیقی های پاپ و امروزی در برنامه‌هایی که تا چند سال پیش بدون این بخش همیشه حاضر این روزها برگزار می‌شد،جایی نداشت.

این حرف ربطی به نفی موسیقی و مخالفت با آن یا تعطیلی انواع خارج از گستره لهو و لعبی موسیقی نیست؛ بلکه حرف این است که اولا تا چند سال پیش که چنین خوش سلیقگی هایی نمی‌شد مگر ما مراسم و برنامه‌ای نداشته‌ایم؟ مگر برنامه‌هایی که بدون اجرای موسیقی برگزار می‌شده و می‌شوند، ایرادی دارند؟ آیا اگر به بهانه تکریم و تعظیم ارزش‌ها قرار است مراسم و یا برنامه ویژه ای برگزار شود، باید کنسرت بدهیم؟

موضوع دیگری که در این مراسم و مراسم های مشابه در حال تکثیر و زیاد شدن است قرار گرفتن زن و مرد به صورت مختلط در کنار یکدیگر است. شاید این حرف کمی عجیب به نظر برسد اما واقعیت این است که اگر قرار باشد در بین طیف حزب‌اللهی و بچه مذهبی‌ها هرآنچه ذیل عنوان اختتامیه، افتتاحیه، جشنواره ، نمایشگاه و یا ...برگزار می‌شود و کیفیت برگزاری آن نمونه ای از متشابهات متعدد همین برنامه‌ها در بین شبه روشنفکران و دیگر افرادی که دچار خودباختگی فرهنگی شده اند، باشد؛ خب چه فرقی بین این دو قشر وجود دارد؟!

چه اینکه قبلا و حتی در همین ایام بعضا برنامه هایی هم برپا می‌شوند که ضمن احترام به بانوان و آقایان هر کدامشان در بخشی از سالن به صورت مجزا می‌نشینند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد و از قدر و منزلت هیچکدام از مدعوین هم کاسته نمی‌شود! به قول قدیمی ها «شتر سواری که دولا دولا نمی شود!» ظاهرا دوستان محترم و ارزشی ما به جای اینکه طیف مقابل را به سمت خودشان جذب حداکثری کنند، خودشان دچار استحاله شده و رنگ تجدد و شبه روشنفکری به عقایدشان زده و تالی‌تلو کسانی شده اند که احترام به ارزش های ملی و میهنی را «اُمُل» بودن فرض کرده و سعی دارند هر چه بیشتر به افراد لامذهب و یا اجداد غارنشین و برهنه شان تشبّث و تشبّه پیدا کنند!

موضوع دیگری که نه فقط در این مراسم که متاسفانه در بیشتر برنامه‌ها و مراسم های فرهنگی و انقلابی دیده می شود منسی شدن فرستادن صلوات و جایگزین شدن دست زدن به منظور تشویق برگزیدگان است. ظاهرا هر چه به جلوتر می‌رویم قرار است تمام ظواهر دینی و شعائر مذهبی و المان های ارزشی جامعه جای خودش را به یکسری سبکسری کردن ها و یا ادا درآوردن های مضحک بدهد.

اصل فرستادن صلوات گذشته از اینکه یکی از شعائر مذهبی ما مسلمانان و بخصوص شیعیان است از جمله راهها و کارهایی است که موجب رضایت خداوند متعال و رسول اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم و همچنین حضرات معصومین علیهم‌السلام نیز می گردد. چه اینکه در احادیث و روایت منقول از پیامبر اعظم صل‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم موجود است که ایشان فرموده اند هر کس بر من و اهل بیتم صلوات بفرستد خداوند دری از درهای سلامتی را به روی او می‌گشاید(نقل به مضمون). این نکته نشان می دهد که اولا صلوات فرستادن به غیر از متبرک کردن مراسم ها و جلسات، باعث تسری و نشر و ترویج این ذکر عظیم و دیگر شعائر مذهبی در میان آحاد افراد جامعه می گردد.


منبع:هفته‌نامه یالثارات الحسین(ع)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :