خانه‌های زیرزمینی پدیده نامبارک سریال‌های ماهواره‌ای
 
 
یک کارشناس و درمانگر مسائل خانواده گفت: شبکه های ماهواره ای با تبلیغات و سریال سازی تلاش می کنند جوانان را از کانون خانواده به بیرون در غالب خانه های گروهی که از آن به عنوان خانه های زیرزمینی یاد می شود، سوق دهند تا فرهنگ غلط خود را به آنها القا کنند؛خانه های زیرزمینی یکی از فرهنگ های غلط غربی است.

افسانه نیکراد، کارشناس و درمانگر مسائل خانواده در گفت وگو با خبرنگار بسیج در خصوص خانه های زیرزمینی و اثرات سوء آن بر جامعه اظهار داشت: متأسفانه امروزه شاهد رواج این خانه ها هستیم.

وی افزود: متأسفانه بیشترین افرادی که گرایش به خانه های زیرزمینی پیدا کرده اند، جوانان هستند، تعدادی جوان خانه هایی را اجاره می کنند و به زندگی گروهی همجنس و در بعضی از موارد غیرهمجنیس می پردازند.

نیکراد ادامه داد: برخی دیگر از جوانانی که برای ادامه تحصیل و کار به شهر دیگری می روند و از آنجایی که هزینه های اسکان بالا است با تعداد دیگری به طور شراکتی خانه ای را اجاره می کنند البته بسیاری از این جوانان جذب افرادی می شوند که به رایگان تسهیلات اقامتی از آنان دریافت می کنند اما غافل از اینکه باید به شکل های دیگری این بها را بپردازند.

این کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: بسیاری از جوانان که جذب افرادی که امکانات رایگان معیشتی در اختیار آنها قرار می دهند، دچار دردسرهای زیادی شده اند و این افراد در عوض این تسهیلات خواسته های نا به جایی دارند.

این کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: ترک خانواده و گرایش به خانه های زیرزمینی بیشتر در جوانانی که بنیان خانواده آنها متزلزل است به چشم می خورد، فرزندانی که در خانواده به آنها بها و به درستی با آنها رفتار نمی شوند، گرایش به گروهای دوستی و خانه های زیرزمینی پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه نظارتی بر خانه های زیرزمینی وجود ندارد، تصریح کرد: عدم نظارت بر این خانه ها اثرات سوء و جبران ناپذیری را برای جامعه و خود فرد خواهد گذاشت؛ خانواده ها باید آگاه باشند و این مسائل برای آنها بازگو شود همچنین والدین باید کنترل غیرمستقیم از فرزندان را داشته باشند.

نیکراد ادامه داد: به دلیل عدم نظارت بر مسائل جوانان و برنامه ریزی نکردن برای الگوبندی، هجمه شبکه های ماهواره ای دردسرهایی را به وجود آورده است ضمن اینکه این شبکه ها سعی دارند با تبلیغات و سریال سازی، جوانان را از کانون خانواده به بیرون از منزل و خانه های گروهی سوق دهند تا فرهنگ غلط خود را به آنها القا کنند؛ خانه های زیرزمینی هم یکی از فرهنگ های غلط غربی است که سعی دارند جوانان ما را گرفتار این فرهنگ غلط کنند.

وی بیان داشت: متأسفانه امروزه خانواده ها به قدری درگیر مسائل اقتصادی شده اند که مسائل تربیتی، فرهنگی و عاطفی فرزندان به حاشیه رفته است البته بسیاری از خانواده های مرفه نیز درگیر این مسائل هستند چرا که اکثر آنها سرگرم کارهای خود هستند و تمام امور فرزند را می خواهند با مادیات جایگزین کنند.

نیکراد گفت: پاینبندی به اعتقادات و ارزش هایی که در خانواده ها وجود دارد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشکلات اخلاقی و رفتاری در جوانان تأثیرگذار است.

این درمانگر مسائل خانواده خاطرنشان کرد: مسئولان به جای اینکه به حاشیه ها بپردازند بیشتر دغدغه مسائل تربیتی داشته باشند چرا که اگر مسائل اعتقادی، تربیتی و فرهنگی نهادینه شود از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهد کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :