حمله آمریکایی ها به اولین زن خلبان ایرانی که با داعش می جنگد!

حمله آمریکایی ها به اولین زن خلبان ایرانی که با داعش می جنگد!

عذرخواهی آمریکایی ها از «مریم منصوری»

 

۶۰ نفر از شخصیت های رسانه ای و فرهنگی آمریکایی با نگارش یک نامه سرگشاده به مریم منصوری، اعلام کردند: «ملت آمریکا مانند همه ملل منطقه، احترام بسیاری برای مریم منصوری قائل است و حرکت جسورانه وی را ارج می نهد.»

 در پی تمسخر «مریم منصوری» خلبان ایرانی تبار از سوی مجری شبکه فاکس نیوز آمریکا، ۶۰ تن از شخصیت های فرهنگی و رسانه ای آمریکا با نگارش نامه ای از وی عذرخواهی کردند.

 

ماجرا از آن جا آغاز شد که «گرک گاتفیلد» مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز با تمسخر مریم منصوری، مدعی شد این خلبان در حدی نیست که علیه داعش بجنگد: «او در کشوری خلبان شده است که تا یک دهه قبل، زنان حق عضویت در ارتش را نداشتند؛ چه برسه به این که خلبان شوند. البته او خوش شانس است که تبعه امارات است؛ در برخی از کشورهای عربی و همسایگان این کشور، زنان حتی حق رانندگی هم ندارند. نمی دانم این خانم، با چه ابزاری توانسته به خلوت هواپیماها راه یابد؟!»

 

در واکنش به این توهین آشکار و نژادپرستانه، ۶۰ نفر از شخصیت های رسانه ای و فرهنگی آمریکایی با نگارش یک نامه سرگشاده به مریم منصوری، رفتار گاتفیلد را محکوم کردند. در این نامه با اشاره به رویکرد ارتش آمریکا در ائتلاف ضدداعش که مریم منصوری هم عضو آن شده است و همچنین با اشاره به پوشش گسترده حضور وی در عملیات علیه داعش، اعلام کردند: «ملت آمریکا مانند همه ملل منطقه، احترام بسیاری برای مریم منصوری قائل است و حرکت جسورانه وی را ارج می نهد.»

 

گفتنی است فشارها علیه مریم منصوری به اندازه ای بود که حتی خانواده وی نیز عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش را محکوم کرده و رفتار فرزندشان را نادرست خوانند. با این حال، مریم منصوری ترجیح داده در برابر این فضاسازی ها سکوت کند.

 

 

لازم به ذکر است که برای اولین بار، سرویس بین الملل شفاف به نقل از شبکه های اجتماعی و فروم های فعال خبری در میان جریان های سلفی و تکفیری، به ایرانی تبار بودن وی پی برد و خبر ایرانی الاصل بودن وی را منتشر کرد. در ادامه نیز به اسنادی دست یافت که مؤید ایرانی بودن وی است و در وقت مقتضی، گزارشی در این مورد منتشر خواهد کرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :