اینترست که از معروف‌ترین رسانه‌های مکتوب آمریکا در حوزه سیاست خارجی است، در تحلیلی متفاوت درباره گروه تروریستی داعش، ضمن برشمردن تهدیدهای این گروه برای منافع ملی آمریکا، آن را میراث حمله نظامی ایالات متحده به عراق خوانده است.

این نشریه نوشته است حضور 30 هزار نظامی آمریکایی در عراق،‌ نتوانست مانع بروز تفکرات و اقدامات افراطی همچون تشکیل گروه داعش شود.

نشنال اینترست می‌نویسد: گروه داعش نتیجه مستقیم حمله نظامی آمریکا به عراق است. تا قبل از حمله آمریکا به عراق، داعشی وجود خارجی نداشت، چه در عراق و چه در هر جای دیگر.

این نشریه از زبان آمریکایی‌ها نوشته است: اگر امروز از گروه داعش، دلهره و نگرانی داریم، بهتر است به یاد آوریم که تصمیم به جنگ تا چه حد اشتباه بود. جنگ عراق جان صدها تن از سربازان آمریکایی را گرفت، هزاران سرباز را مجروک کرد، تریلیون‌ها دلار هزینه روی دست کاخ سفید گذاشت و تمامی این هزینه‌ها نابود شد و اکنون راهی برای بازگشت آنها نیست. حمله به عراق یک اشتباه احمقانه بود.

نشنال اینترست، توجیهاتی که ضعف دولت عراق را نتیجه خلق داعش می داند و نه حمله آمریکا به این کشور، اینگونه توصیف می‌کند: حمله به عراق شبیه انحراف یک خودرو به سمت پیاده‌رو و مصدوم کردن تعداد زیادی از عابران پیاده است که آنگاه به جای محکوم کردن راننده به مواخذه آمبولانس و گروه امداد پرداخت که چرا دیر به داد مصدومان رسیده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :